jueves, 29 de octubre de 2009


intel·ligentmentSENSIBLE

sensiblementINTEL·LIGENT


http://www.joelguenoun.com/







5 comentarios:

  1. La sutileza de lo simple. A veces, la más profunda de las picardías se pliega bajo un detalle muy fino, como el corazón y el espermatozoide, o el hombre feliz que enciende con sus manos la llama que, finalmente, alumbra su sonrisa. Lo que más me entusiasma es que en estos detalles comunicativos se percibe la multiplicidad interpretativa del espectador. Cada cual que vemos estas animaciones podemos "intuir" una causa o un sentido. Todos válidos, a mi juicio, por ser respuestas personales y nuevas que enriquecen la composición visual.

    ResponderEliminar
  2. Apreciada Sílvia i company@s de l'assignatura!

    Al grup Blanca-Carles-Dani ens ha sortit un tema de reflexió crec que interessant. Sense voler donar gaires detalls (que tampoc tenim definits) sobre el projecte, el tema és el següent.
    Ens plantegem fer un projecte "d'immersio interdisciplinar" en un periode artístic. Ok. Llavors ens hem vist necessitats de concretar el tipus d'alumnat al que el faríem. I, apart d'altres factors, ens hem trobat amb un que esdevé espinós: la seva procedència.
    Vull dir: si fessim un projecte "barroc", és a dir, proposat sobre el segle XVII, i seguissim el patró "barroc occidental", que passaria amb els alumnes xinesos/musulmans/llatinoamericans/etc. que podrien haver-hi a la classe? Seria llavors una simplificació interessada, una imposició de pensament eurocèntric i etnocèntric? Hauríem doncs de fer mencions a les diversitats culturals-geogràfiques d'aquest mateix segle i periode, d'una manera o altra, i fer llavors dos (o tres o quatre) projectes "barrocs" paral·lels i/o interrelacionats? S'admeten suggerències!!

    ResponderEliminar
  3. A mi em sembla que no ha de ser la procedència dels nens el que porti a dissenyar un projecte o un altre, sinó el projecte en sí. Si creieu que pot ser més ric abarcar més enllà del barroc occidental, està bé. Però, en cas que no, aquesta no seria una "imposició" per ells en concret, ja que ara viuen aquí, sinó per a tots els alumnes, perquè només es quedarien amb la visió eurocèntrica que comentes.

    És una opinió :)

    ResponderEliminar
  4. Huy quina bona pinta que té el tema...
    La veritat es que penso que pot ser molt interessant veure quins moments artístics passaven en la resta del món quan aqui viviem una epoca com la del barroc. Tenir en compte les diverses realitats culturals i geogràfiques per parlar d'un mateix moment històric sembla molt enriquidor i segurament aguarda sorpreses i ens descobreix altres cultures oblidades o ignorades pels nostres llibres d'historia de l'art.
    Imagino que la cosa por ser infinitament rica en contingut i si l'objectiu és fer una inmersió interdisciplinar en el barroc europeu, i a més a més relacionar-ho amb les altres cultures coexistents, la durada del projecte serà el que us permetrà una inmersió més o menys profunda, no?

    ResponderEliminar
  5. Uf! Crec que de vegades ens compliquem massa la vida... Estic bastant d'acord amb la Irene.

    A mi m'agrada la pizza, però sóc conscient que el producte nacional és el pa amb tomàquet (per cert a Madrid li diuen "pan tomaka", no fa molt a un bar d'allà vaig llegir "Hay pan tomaka"). Ningú no em prohibeix menjar pizza tot sent catalana i no italiana...

    Que vull dir amb aquestes incursions culinàries, que tant és que s'estudiï el barroc occidental, com l'art de la dinastia Ming. El que interessa són els objectius que volem assolir. Personalment, trobo molt més interessant l'art tàntric hindú, que no les escultures barroques d'un Crist patint de Juan de Mena. Però tots dos poden tenir les seves finalitats educatives.

    El que potser ens cal és trobar alternatives a una història lineal de l'art occidental i apostar per un "relativisme cultural"???

    http://es.wikipedia.org/wiki/Relativismo_cultural

    Però, si l'objectiu del projecte és investigar sobre el que passava en l'Orient mentre aquí feia furor el barroc, endavant.

    ResponderEliminar